menu close menu

Beneficiile mersului pe bicicleta

Beneficiile mersului pe bicicletaBeneficiile mersului pe bicicleta sunt numeroase si foarte vizibile.  Fie ca vorbim despre beneficiile la nivel psihic sau fizic, un lucru este cert: mersul pe bicicleta este recomandat pentru oricine, la orice varsta.

 

Mersul pe bicicleta este o alternativa foarte buna pentru a te deplasa, pentru a face sport sau pentru a te relaxa. Desi in Romania ciclismul nu este atat de raspandit ca in alte tari, daca ai cunoaste mai bine beneficiile sale, cu siguranta ai dori si tu sa pedalezi mai mult.

 

Iti vom prezenta in continuare beneficiile mersului pe bicicleta, pentru a te convinge de efectele sale pozitive asupra organismului. Desi te solicita intr-o masura mai mica decat alte sporturi, avantajul principal al mersului pe bicicleta este faptul ca toate grupele de muschi sunt puse in actiune, fara a fi necesar un anumit nivel de aptitudine fizica.

 

Beneficiile mersului pe bicicleta

 

In mod concret, cateva dintre beneficiile mersului pe bicicleta sunt  cresterea flexibilitatii musculare, dezvoltarea mobilitatii articulare, intarirea oaselor, cresterea capacitatii cardiovasculare, reducerea stresului si anxietatii si imbunatatirea posturii.

 

Beneficiile mersului pe bicicleta la nivelul sanatatii:

 

 • Intareste sistemul cardiovascular – Mersul cu bicicleta este un exercitiu fizic de tip cardio, intarind muschiul cardiac. De asemenea, frecventa batailor inimii devine mai constanta si eficienta, reglandu-se, fapt care stimuleaza imunitatea inimii contra diferitelor boli.

 

• Oxigenarea sangelui – Atunci cand pedalezi, sangele se imbogateste cu oxigen, care este livrat la creier si la alte organe vitale.

 

• Previne aparitia varicelor – Daca esti predispus aparitiei varicelor, poti combate aceasta situatie pedaland cat mai des. Astfel, circulatia sangvina va fi pusa in miscare, defavorizand aparitia varicelor. De asemenea, mersul cu bicicleta este foarte benefic si pentru articulatii, dezvoltandu-le mobilitatea si pastrandu-le sanatatea.

 

• Intarirea imunitatii – Bineinteles, miscarea, in general, ajuta la dezvoltarea imunitatii corpului contra racelilor sau gripei.

 

• Imbunatatirea functiei pulmonare – La acest capitol, beneficiile sunt mult mai mari daca practici ciclism in natura, intrucat aerul curat si mult mai oxigenat decat la oras, ajuta la ventilatia eficienta a plamanilor.

 

• Pastrarea sanatatii vederii – Pentru ca in timpul mersului cu bicicleta privirea ta este foarte concentrata pe obiecte atat apropiate, cat si indepartate, muschii ochilor lucreaza foarte intens, fapt care contribuie la scaderea sanselor de a dezvolta boli oculare, precum miopia sau hipermetropia.

 

• Scaderea riscului de diabet – Conform unui studiu realizat in Danemarca, persoanele care merg pe bicicleta 30 de minute pe zi, au sanse cu 40% mai scazute sa dezvolte diabet, fata de persoanele care au un stil de viata sedentar, intrucat miscarea regleaza glicemia. Adoptarea unui stil de viata activ si a unui regim alimentar sanatos previn exponential aparitia acestei boli. Vezi aici toate beneficiile miscarii pentru organism.

 

 

Beneficiile mersului pe bicicleta la nivel psihic:

 

 • Intarirea sistemului nervos – Sportul, in general, contribuie la crearea unei stari psihice si emotionale bune in general. Datorita efectelor revitalizante si relaxante ale ciclismului, te vei simti mult mai detensionat dupa o sesiune de pedalat.

 

• Reducerea stresului – In timpul mersului cu bicicleta creierul tau secreta endorfine, numite si “hormonii fericirii”. Pedalatul constant si un ritm lent al respiratiei iti vor induce o stare placuta si te vor elibera de gandurile stresante.

 

• Stimularea abilitatilor mentale – Datorita fluxului crescut de oxigen care ajunge la creier, activitatile neuronale sunt activate, stimulate si regenerate. Ciclismul ajuta, de altfel, si la stimularea creativitatii.

 

 

Beneficiile mersului pe bicicleta la nivelul aspectului fizic

 

• Conturarea muschilor – Pedaland regulat, masa ta musculara va avea numai de castigat. Sunt stimuate o multime de clase de muschi precum cei ai picioarelor, spatelui, bratelor, pieptului, ajutand la dezvoltarea rezistentei musculare.

 

• Imbunatatirea aspectului pielii – In aceasta situatie, ciclismul are un impact pozitiv asupra tenului si pielii, incetinind procesul de imbatranire. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca buna circulatie a sangelui ajuta la oxigenarea celulelor tenului, eliminand toxinele existente la nivelul acestuia si stimuland producerea

 

• Eliminarea toxinelor si a caloriilor nedorite – mersul pe bicicleta timp de o ora, contribuie la arderea de aproximativ 300 de calorii.

 

 

Alte beneficii ale mersului cu bicicleta:

• Economisirea timpului – Mersul cu bicicleta este mai rapid decat mersul pe jos si, cateodata, chiar si decat mersul cu un autovehicul. Acest lucru se datoreaza faptului ca ambuteiajele din trafic nu il influenteaza pe biciclist in niciun fel, acesta putand sa isi continue drumul cu usurinta.

 

• Economisirea banilor – Mentenanta unei biciclete nu este foarte solicitanta din punct de vedere financiar, fapt care constituie un beneficiu. Totodata, vei putea sa eviti achizitionarea biletelor pentru transporul public, reusind in acelasi timp sa faci si un pic de miscare.

 

• Beneficii pentru mediul inconjurator – Deloc poluante, bicicletele sunt cea mai ecologica metoda de deplasare.

 

• Bicicletele pot fi parcate mai usor decat un autovehicul

 

 

Speram ca beneficiile mersului pe bicicleta, prezentate in acest articol,  ti-au deschis si tie apetitul pentru pedalat. In cazul in care apar dureri musculare sau articulare asociate mersului pe bicicleta, foloseste cu incredere PERSKINDOL, care va actiona rapid si eficient pentu ameliorarea durerilor.

 

 

10 noiembrie 2018 | Sanatate, Sfaturi, Sport | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*