menu close menu

Rutina de dimineata sanatoasa in 10 pasi

Cum sa ai o rutina de dimineata sanatoasa?

 

O rutina de dimineata sanatoasa este pentru multe persoane cheia succesului si ingredientul secret al unei zile productive. Aceasta te ajuta sa te simti mai putin obosit si stresat, si mult mai organizat si pregatit pentru o noua zi.

 

Pentru ca ceea ce faci dimineata iti dicteaza tonusul pentru toata ziua, este foarte important sa incepi motivat si in forta. Atunci cand esti grabit si incerci sa te pregatesti in doar cateva minute, de fapt, te vei obosi si mai mult, crescandu-ti nivelul de stres.

 

In articolul de azi iti vom arata cum sa iti creezi o rutina de dimineata sanatoasa care iti va asigura timpul necesar pentru a te desfasura in voie si pentru a incepe ziua cu zambetul pe buze.

 

Rutina de dimineata sanatoasa in 10 pasi

 

1. Pregateste-te cu o seara inainte

Acest aspect organizatoric este foarte important daca doresti ca dimineata sa ai mai mult timp pentru tine. Asadar, pregateste-ti tinuta si micul dejun pentru dimineata urmatoare inainte de culcare. De asemenea, asaza-ti toate obiectele de care ai nevoie in ordine, pentru a le gasi mai usor.

 

2. Dormi intre 6 – 8 ore

Pentru a reusi sa adopti o rutina de dimineata sanatoasa, trebuie, in primul rand sa fii dispus, dar si indeajuns de odihnit incat sa te ridici mai repede din pat. Astfel, vei putea sa iti rezervi mai mult timp pentru tine dimineata. Poti face acest lucru culcandu-te cu o ora mai devreme. Studiile arata ca somnul dintre orele 22 –  02 este cel mai odihnitor.  asadar asigura-te ca esti deja in lumea viselor in acest interval.

 

3. Trezeste-te devreme

Specialistii in lifestyle recomanda trezirea cu 2 ore inainte de momentul la care trebuie sa fii la birou, la scoala sau oriunde trebuie sa fii prezent dimineata. Doar in acest mod vei avea timpul necesar pentru a-ti putea desfasura in liniste toate activitatile, de la dus si luarea micului dejun, pana la meditatie si stretching.

 

4. Evita amanarea alarmei

Studiile arata ca amanarea alarmei este un lucru foarte nociv, intrucat te va face sa te simti mult mai obosit si stresat decat daca te-ai ridica din pat atunci cand aceasta suna. Daca intr-adevar simti ca nu te poti ridica din pat de la prima alarma, incearca sa iti asezi telefonul undeva mai departe de tine, pentru a te obliga sa te ridici.

 

5. Fa stretching

Dupa ce te ridici din pat, o sesiune de stretching de 3 – 5 minute iti va aduce numai beneficii. Facand stretching iti vei imbunatati circulatia, fapt care iti va aduce mai multa energie, atat fizic, cat si psihic. De asemenea, vei putea sa previi sau sa inlaturi aparitia durerilor musculare sau osoase dupa o noapte de somn. Vezi aici si o serie de exercitii de stretching pe care le poti face la birou.

 

6. Mediteaza

Este foarte important ca inainte de a incepe orice activitate a zilei sa petreci 5 – 10 minute in liniste, concentrandu-te si incercand sa iti eliberezi mintea. Chiar daca nu ai meditat niciodata, respira adanc si focalizeaza-ti atentia doar pe acest aspect, tinand ochii inchisi. Acest lucru te va ajuta sa fii mai atent si mai concentrat pe parcursul zilei. De asemenea, prin meditare vei putea sa previi stresul si anxietatea si sa ai o atitudine mai pozitiva.

 

7. Bea apa cu lamaie

Hidratarea este foarte importanta, de aceea, pentru a atinge tinta de minimum 2 litri de lichide pe zi, trebuie sa incepi de dimineata. Inainte de a lua micul dejun, bea 1 – 2 pahare de apa. Poti sa adauga suc de lamaie proaspat, pentru un efect de hidratare, detoxifiere si energizare. De asemenea, lamaia te va ajuta sa ai o digestie mai usoara.

 

8. Fa miscare

Executarea unei serii de exercitii de dimineata iti va oferi o doza de energie, optimism si satisfactie, chiar de dinainte sa ajungi la birou! Iti recomandam sa faci 30 de minute de miscare, indiferent ca alegi sa iesi la plimbare cu animalul de companie, sa faci jogging sau cateva exercitii de fitness chiar la tine acasa. Daca nu iti ajunge timpul, chiar si 10 – 15 minute de miscare vor face diferenta. Asadar, pune pe lista si o serie de genuflexiuni, abdomene sau flotari pentru o rutina de dimineata sanatoasa.

 

9. Mananca un mic dejun consistent

Un mic dejun nutritiv iti va da un imbold de energie, iti va imbunatati nivelul de concentrare pe parcursul zilei si iti va regla nivelul de zahar din sange. Asadar, este foarte important sa stai la masa in fiecare dimineata. Consuma alimente bogate in proteine si grasimi sanatoase, cereale, fructe si legume. De asemenea, vezi aici ce alimente pot ameliora durerile musculare.

 

10. Fa-ti o lista de task-uri

Nu in ultimul rand, ia-ti agenda langa tine si noteaza-ti toate planurile pe care le ai pentru ziua respectiva pentru si mai multa eficienta. Nimic nu se compara cu sentimentul de satisfactie pe care il ai atunci cand bifezi toate aceste activitati de pe lista.

 

Asadar, daca vrei sa te simti mai bine pe parcursul zilei, adopta chiar de maine o rutina de dimineata sanatoasa. Speram ca acest articol te-a motivat si te-a inspirat sa aduci o schimbare sanatoasa in viata ta. Perskindol te sustine!

14 mai 2019 | Sanatate, Sfaturi | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*