menu close menu

Alimente care pot ameliora durerile musculare

Alimente care pot ameliora durerile musculare

Alimente care pot ameliora durerile musculare? Da, exista! Fie ca este vorba despre durerile musculare asociate sportului sau de durerile articulare specifice varstei, incearca sa incluzi aceste alimente cu proprietati antiinflamatorii in dieta ta.

 

Neplacute si nedorite, durerile musculare, cunoscute in termeni medicali sub denumirea de mialgie, pot sa afecteze orice zona a corpului si variaza in intensitate de la scazut la sever.

 

Durerile musculare au diverse cauze, cum ar fi suprasolicitarea muschilor, traumatismele, ruptura fibrelor musculare, infectiile virale sau bacteriene, fibromialgia, hipocalcemia, afectiunile autoimune si cele tiroidiene.

 

Pentru ameliorarea durerilor musculare avem la indemana numeroase tratamente, pornind de la medicamente si unguente antiinflamatoare sustinute de studii medicale de specialitate, pana la abordarea complementara bazata pe masaje terapeutice, acupunctura sau reflexoterapie.

 

In functie de cauze si intensitate, mialgia poate fi combatuta cu mai multa sau mai putina usurinta. Cu toate ca nu a fost inca descoperit un tratament universal valabil, aplicabil oricarui suferind si 100% eficient, putem afirma fara rezerve ca o dieta sanatoasa este mai mult decat binevenita in cazul celor care sufera de dureri musculare.

 

Astfel, este indicat ca dieta unei persoane care se confrunta cu dureri musculare sa includa alimente cu proprietati antiinflamatorii. Acestea sunt foarte bogate in proteine, responsabile pentru construirea tesutului muscular, si compusi antioxidanti care contribuie la ameliorarea durerilor si reducerea inflamatiei.

 

In continuare, iti prezentam cinci astfel de alimente care iti pot deveni aliati redutabili in lupta cu durerile musculare. In plus, sunt extrem de gustoase!

 

Alimente care pot ameliora durerile musculare

 

1. Somon

 

Atat somonul cat si alti pesti de apa rece precum heringul, macroul, sardinele, ansoa, halibutul sau tonul, contin un nivel ridicat de acizi grasi Omega 3 cu proprietati antiinflamatorii. Efectele lor in prevenirea si in ameliorarea inflamatiilor articulare au fost dovedite de numeroase studii stiintifice.

 

Acizii grasi Omega-3 ajuta la inhibarea enzimelor care favorizeaza aparitia inflamatiilor si contribuie astfel la diminuarea disconfortului produs de durere, stimuleaza fluxul sangvin catre muschi si previn instalarea febrei musculare care poate aparea dupa o sesiune de exercitii fizice.

 

Consumul de somon este indeosebi recomandat celor care sufera de artrita reumatoida.

2. Ulei de masline extra-virgin

Uleiul de masline extra-virgin contine oleocantal, un compus antioxidant care actioneaza in aceeasi maniera ca ibuprofenul in ameliorarea durerilor.

 

Oamenii de stiinta de la Monell Chemical Senses Center din Philadelphia au explicat ca oleocantalul actioneaza ca un antiinflamator natural prin inhibarea enzimelor proinflamatorii COX-1 si COX-2, la fel ca ibuprofenul. Aceste enzime provoaca inflamatia articulatiilor care provoaca durerile specifie artritei.

 

Pentru a beneficia de efectele acestui antioxidant se recomanda consumul regulat, in cantitati moderate, de ulei de masline extra-virgin.

3. Cirese

Ciresele sunt o sursa bogata de polifenoli si vitamina C cu proprietati antioxidante si antiinflamatorii.

 

Rezultatele studiilor stiintifice sugereaza ca un consum regulat de cirese si visine poate sa previna si sa diminueze stresul oxidativ si inflamatia.

 

Antocianinele, polifenolii cu rol antioxidant care se regasesc in cirese, visine dar si in fructele de padure, neutralizeaza radicalii liberi care favorizeaza inflamatia si blocheaza totodata actiunea enzimelor pro-inflamatorii.

 

Pentru a te bucura de beneficiile lor, consuma ciresele proaspete, congelate si chiar uscate.

4. Turmeric

Turmericul (curcuma) este o planta erbacee cu o veche istorie in India si Orientul Mijociu, unde este folosita drept condiment.

 

Totodata, turmericul este folosit in medicina traditionala chineza si indiana ca antiinflamator, efect confirmat de studii stiintifice recente.

 

Curcumina este compusul antioxidant din turmeric responsabil pentru ameliorarea durerilor si reducerea inflamatiei si rigiditatii specifice artritei reumatoide si osteoartritei.

 

Curcumina nu are o biodisponibilitate ridicata, de aceea se recomanda a fi ingerata impreuna cu piperina, care contribuie semnificativ la absorbtia sa. Asadar, foloseste turmericul drept condiment in preparatele tale culinare, intotdeauna insotit de un praf de piper negru.

5. Menta

Si menta se regaseste pe lista de alimente care pot ameliora durerile musculare. Aceasta planta extraordinara are capacitatea de a actiona precum un medicament analgezic.

 

Responsabil pentru acest efect este mentolul,  un compus cu efecte analgezice, antiinflamatorii si antispasmodice dovedite. Astfel, mentolul nu doar amelioreaza durerea si inflamatia, ci si reduce spasmele care provoaca crampele musculare.

 

Mentolul actiuneaza atat pe cale interna, cat si extern. Datorita proprietatilor sale uimitoare, am ales sa includem mentolul in compozitia PERSKINDOL.

 

 

Acum ca ai aflat despre existenta acestor alimente care pot ameliora durerile musculare, speram sa le incluzi in dieta ta zilnica. O alimentatie sanatoasa, o stare de spirit pozitiva si un ajutor de nadejde mereu la indemana pot fi cei mai buni aliati ai tai in lupta impotriva durerilor musculare si articulare.

22 februarie 2019 | Dureri articulare, Dureri musculare, Sanatate, Sfaturi | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*