menu close menu

Hidratarea – Importanta si beneficii

Cat de importanta este hidratarea?

 

Hidratarea este esentiala atunci cand vorbim despre sanatate, mai ales in aceasta perioada cand temperaturile sunt din ce in ce mai ridicate. In acest articol vom sublinia importanta si avantajele unei hidratari corecte.

 

Apa face parte din compozitia corpului uman in proportie de  60% – 70%, avand un rol functional pentru organism. Rolul apei in organism este de a crea mediul propice pentru realizarea proceselor biochimice, are grija de nutritia celulara, de mentinerea unei temperaturi optime a corpului si evacuarea unor substante toxice, si contribuie la realizarea corecta a digestiei.

 

Hidratarea – Importanta si beneficii

 

•  Hidratarea contribuie la functionarea in conditii optime a creierului, astfel ca neuronii sunt alimentati cu sange oxigenat. Deshidratarea poate afecta creierul prin pierderea abilitatilor de prelucrare a informatiei si memoria de scurta durata.

 

•  Hidratarea te ajuta sa pastrezi o greutate corporala constanta. Deshidratarea poate avea efecte negative precum pierderea in greutate si crearea tesutului adipos.

 

•  Hidratarea este esentiala pentru reglarea tensiunii arteriale, asadar, pentru buna functionare a inimii, este recomandat sa consumi apa in cantitati cat mai generoase.

 

•  Apa asigura functionarea optima a rinichilor si contribuie la eliminarea substantelor nocive si toxice din corpul tau prin urina.

 

•  Apa joaca rolul unui lubrifiant pentru muschi si articulatii, contribuind la formarea lichidului articular, care ajuta oasele si muschii sa isi pastreze flexibilitatea si activitatea normala. Totusi, daca simti durere la nivelul muschilor si articulatiilor, iti recomandam sa aplici Perskindol in zona afectata pentru o ameliorare rapida si eficienta a acesteia.

 

 

Apa este prezenta in compozitia fructelor si legumelor, deciadoptarea unei diete sanatoase te va ajuta sa te hidratezi si mai eficient. Apa pe care o primesti din alimentatie se regaseste in proportie de 30% in mancarea solida, iar 70% in bauturile consumate.

 

Studiile arata ca nu exista neaparat o cantitate de apa standard pe care trebuie sa o consumi zi de zi. Aceasta depinde de greutatea unei persoane si de activitatile pe care aceasta le desfasoara. Totusi, este recomandat ca pentru fiecare 10 kg din greutatea corporala sa se bea 330 ml de apa.

 

 

Cand este recomandat sa bei apa?

 

Poti bea apa in orice moment al zilei, insa exista cateva momente cheie in care este mai eficient si mai corect sa te hidratezi.

 

•  Dimineata cand te trezesti, o cana sau doua de apa te vor ajuta sa iti energizezi organismul. Vezi aici cateva sfaturi pentru o rutina de dimineata sanatoasa.

 

•  Intre mesele principale. Acest lucru te va ajuta sa scazi consumul de gustari intre mese, de multe ori, sa recunoastem, nu tocmai sanatoase.

 

•  Atunci cand te simti obosit sau lipsit de energie. Apa te va ajuta sa te revigorezi si sa alungi, chiar si intr-o mica masura, oboseala.

 

•  O cana de apa inainte de culcare te va ajuta sa te mentii hidratat pe timpul noptii.

 

Cand trebuie crescuta cantitatea de apa consumata?

 

Atunci cand nu consumi suficienta apa, incep sa apara efectele deshidratarii, precum cresterea tensiunii arteriale, aparitia starii de oboseala, a durerilor de cap sau starilor de ameteala. Iata cateva situatii in care esti mai predispus la deshidratare si trebuie sa consumi si mai multa apa decat de obicei:

 

•  Atunci cand faci sport. Vezi aici 5 reguli pentru un antrenament eficient.

 

•  Atunci cand iesi afara pe temperaturi foarte ridicate

 

•  Esti insarcinata

 

•  Suferi de infectie urinara

 

•  Te afli la dieta si doresti sa scazi din greutate

 

•  Esti racit si ai febra

 

Asigura-te ca esti hidratat tot timpul pentru a-ti asigura o stare generala cat mai buna si pentru a-ti ajuta corpul sa isi desfasoare activitatea in conditii optime.

 

28 iunie 2019 | Sanatate, Sfaturi | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*