menu close menu

5 reguli pentru un antrenament eficient

5 reguli pentru un antrenament eficient

 

5 reguli pentru un antrenament eficient, in urma caruia sa iti atingi scopul fara sa ai de suferit. Daca esti sportiv incepator, este posibil sa nu cunosti aceste reguli importante pentru un antrenament eficient fara consecinte negative asupra organismului.  

 

Nu mai este un secret pentru nimenti faptul ca sportul este extrem de important pentru sanatate. Printre beneficiile exercitiilor fizice practicate constant se numara cresterea imunitatii, imbunatatirea starii psihice si a functiei muschiului cardiac.

 

Pe de alta parte, executate incorect, antrenamentele pot sa iti afecteze integritatea fizica. Prin urmare, este important sa tii cont de cateva reguli pentru un antrenament eficient, dar fara repercusiuni negative asupra starii de sanatate.

 

 

5 reguli pentru un antrenament eficient

 

1. Nu sari niciodata peste incalzire

Incalzirea este cea mai importanta parte a oricarui antrenament, iar omiterea ei reprezinta, in opinia specialistilor, un start defectuos al antrenamentului. Prin incalzire, se face o tranzitie lina intre repaos si efort, obisnuindu-ti organismul cu starea de miscare.  Sistemul cardio-respirator, muschii si articulatiile sunt stimulate si incalzite in bune conditii, scazand riscul accidentelor si crescand randamentul sportiv.

 

Incalzirea se deruleaza cu un efort progresiv pe o perioada de 10 – 20 de minute si consta in doua etape: prima, generala, si cea de-a doua aplicata pe specificul sportului.

 

Iata cateva exemple de exercitii de incalzire pentru diferite tipuri de sport:

 

• Alergare : Alergare lenta si apoi progresiva, genuflexiuni si exercitii de incalzire musculara

 

• Ciclism: Pedalat la viteza mica, apoi crestere progresiva a ritmului si vitezei

 

• Tenis: Alergare in ritm lent, apoi miscari de rotire ale umerilor, bratelor si pumnilor

 

• Fotbal: Alergare in rimt lent, apoi stretching, fandari, cateva pase si suturi in ritm progresiv

 

• Inot: Inot usor timp de 10 minute, urmat de incalzirea spatelui prin rotiri de umeri, coate, pumni

 

De asemenea, dupa antrenamenti, sesiunea de stretching este obgligatorie pentru a detensiona musculatura si pentru a te relaxa. Vezi aici toate beneficiile stretching-ului inainte si dupa antrenament si asigura-te ca il incluzi in rutina ta zilnica.

 

5 reguli pentru un antrenament eficient 

2. Evita sa te antrenezi mai mult decat este necesar

Este foarte important ca in orice activitate din viata de zi cu zi sa iti cunosti limitele si sa iti asculti corpul. In cazul in care te simti extenuat in timpul antrenamentului, este indicat sa scazi intensitatea treptat si sa finalizezi sesiunea.

 

Specialistii afirma faptul ca performantele sunt mai degraba un rezultat al alternantei dintre antrenamentele consistente si odihna. Antrenamentele solicitante, lungi si executate in mod regulat vor avea un efect distructiv asupra organismului tau, mai ales asupra muschilor inimii.

 

Alte aspecte negative ale suprasolicitarii in antrenamentele fizice sunt oboseala, durerea musculara, stare psihica de irascibilitate.

 

Asadar, incearca intotdeauna sa te antrenezi cu masura si sa practici exercitii care se pliaza pe conditia ta fizica.

 

3. Hidrateaza-te

In timpul unui antrenament intens, corpul uman poate pierde pana la 2 litri de apa. De aceea, nu este indicat sa astepti pana in momentul in care iti este sete pentru ca, in acel punct, corpul tau va fi deja deshidratat.

 

Apa rece este cea mai buna bautura pentru sport, intrucat ofera corpului o senzatie de racorire din interior spre exterior si ajunge mai repede in testuri, fapt care va spori hidratarea. Iata cateva sfaturi de hidratare in timpul antrenamentului:

 

• Alege o bautura potrivita – Pentru antrenamentele care nu au o durata indelungata, apa este cea mai la indemana solutie. Insa, in cazul antreamentelor care se intind si pana la 3 ore, specialistii recomanda laptele cu ciocolata, intrucat contine sodiu, calciu si carbohidrati, substante care de obicei se consuma in timpul exercitiilor sportive. De asemenea, pot fi consumate si bauturi speciale pentru sportivi sau apa de cocos.

 

• Consuma o cantitate optima de lichide – Hidrateaza-te foarte bine cu 2 ore inainte sa alergi. Acest lucru te va ajuta sa faci fata mai usor efortului. Incearca sa ai o hidratare constanta si continua. Bea apa la fiecare 15 minute in timpul efortului fizic. Dupa ce ai terminat sesiunea de alergat, este nevoie sa readuci nivelul de lichide la cel initial. Pentru asta, te poți cantari. La un kg in minus pe cantar, bea 700 ml de apa.

 

• Nu bea prea multa apa – Nici prea multa hidratare nu este recomandata, avand in vedere ca poate crea stari de greata, ameteala, balonare sau chiar stari de confuzie.

 

5 reguli pentru un antrenament eficient

 

4. Adopta o alimentatie corecta

Alimentatia are un rol foarte important atunci cand ai activitate sportiva.

 

Este esential sa iti incepi ziua cu un mic dejun satios si hranitor, acesta fiind cea mai importanta masa a zilei. Astfel, nivelul tau de energie va creste,  accelerand metabolismul.

 

Indiferent de motivul pentru care practici sport, asigura-te ca mananci regulat si consistent, aducand un aport caloric generos pe care vei putea, dupa aceea, sa il investesti in antrenamentul tau.

 

Este indicat sa nu mananci cu cel putin 2 ore inainte de antrenament, pentru a avea o digestie linistita.

 

Dupa ce ai terminat antrenamentul, ai nevoie de o masa bogata in proteine, care se gasesc in branza, oua sau carne, si de cat mai putini carbohidrati si glucide.

 

 

5. Foloseste echipament adecvat

Orice sport, antrenament sau activitate fizica trebuie sa aiba loc in conditii optime. De aceea, un echipament adecvat este absolut necesar avand in vedere faptul ca ajuta la prevenirea accidentelor si te ajuta sa te desfasori mai usor. Nu incepe niciodata un antrenament fara sa porti incaltamintea potrivita, care sa iti asigure mobilitate si libertate in miscare.

 

In unele sporturi, folosirea diverselor echipamente de protectie precum genunchiere, cotiere, manusi, casti si haine adecvate vor putea sa te scuteasca de evenimente neplacute.

 

De asemenea, si instrumentele sportive de la sala, precum ganterele sau aparatele de forta, trebuie sa fie adecvate conditiei tale fizice pentru a nu te suprasolicita.

 

 

 

Acestea au fost cele 5 sfaturi pentru un antrenament reusit, care, daca sunt respectate, vor aduce numai beneficii organismului tau. In cazul in care te confrunti cu dureri articulare sau musculare in urma activitatii fizice, aplica Perskindol Activ Gel pe zona dureroasa, de 3-4 ori pe zi, si bucura-te de efectul sau rapid de ameliorare a durerilor.

23 octombrie 2018 | Actiune Perskindol Activ Gel, Sanatate, Sfaturi, Sport | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*