menu close menu

Importanta stretching-ului inainte si dupa antrenament

Importanta stretching-ului inainte si dupa antrenament trebuie sa fie constientizata de orice sportiv, amator sau profesionist. Stretching-ul contribuie la dezvoltarea mobilitatii si flexibilitatii musculare, insa beneficiile lui nu se opresc aici. Haide sa vedem impreuna cat este de important sa incluzi exercitiile de stretching in rutina antrenamentelor tale fizice.

 

Pentru a te ajuta sa intelegi mai bine conceptul de stretching, il vom defini ca fiind o gama de exercitii fizice sub forma unor miscari naturale ce presupun intinderea unui anumit muschi sau grupe de muschi.

 

Miscarile de stretching se fac la o intensitate scazuta care poate fi crescuta, in timp, pana la un nivel mediu. Intensitatea intinderilor trebuie mentinuta in zona proprie de confort. In niciun caz nu trebuie fortate pana la nivelul la care se resimt dureri.

 

Exercitiile de stretching se clasifica in mai multe categorii si se executa inainte, in timpul si dupa antrenament.

 

Ce tipuri de exercitii de stretching exista?

 

• Statice: Acestea sunt exercitiile practicate de sportivi in timpul sau intre antrenamente pentru a-si intinde muschii si pentru a reduce tensiunea acestora. De obicei se realizeaza in pozitii confortabile.

 

• Dinamice: Sunt exercitii de intindere realizate prin miscari circulare si repetate, de regula confortabile, care au rolul de a imbunatati mobilitatea in sport sau in activitatile de zi cu zi.

 

• Pasive: Aceste exercitii se realizeaza prin utilizarea unor echipamente externe de intindere, precum benzile elastice, sau apeland la greutatatea corpului prin interventia gravitatiei.

 

• Active: Implicarea mai multor grupe de muschi prin contractarea unora si relaxarea altora.

Importanta stretching-ului inainte de antrenament

 

Dupa ce ti-ai facut incalzirea, absolut necesara inainte de antrenament, este recomandat sa faci si o scurta sesiune de stretching. In principiu, exercitiile ar trebui aplicate muschilor care urmeaza sa fie implicati in antrenamentul respectiv. Fiecare exercitiu trebuie executat pentru 8-15 secunde, pentru a nu accelera ritmul cardiac.

 

Desi incalzirea este suficienta pentru un antrenament eficient, stretching-ul nu trebuie omis deoarece vine la pachet cu o serie de beneficii:

 

• Imbunatateste fluxul de oxigen: Atunci cand faci stretching, nivelul de oxigen al circulatiei sanguine a muschilor creste. Daca acestia nu primesc suficient oxigen, ai putea simti foarte repede tensiune, incordare si durere la nivelul genunchilor, soldurilor, gatului si spatelui.

 

• Te ajuta sa ai antrenamente mai lungi: Pentru ca stretching-ul imbunatateste flexibilitatea articulatiilor, vei simti mai greu oboseala fizica.

 

• Ajuta la prevenirea unor leziuni: Muschii sunt mult mai putin predispusi la intinderi sau rupturi, datorita faptului ca stretching-ul te ajuta sa iti coordonezi muschii mai usor.

 

• Creste nivelul de energie

 

• Creste flexibilitatea unor grupe de muschi

 

Importanta Stretching-ului

 

Importanta stretching-ului dupa antrenament

 

Stretching-ul nu este important numai inainte de antrenament, ci si dupa. Cu toata ca tentatia de a fugi direct la vestiar dupa incheierea unui antrenament istovitor este mare, te sfatuim sa aloci inca 5 minute pentru cateva exercitii de stretching care iti vor aduce numai beneficii:

 

• Elimina acidul lactic din muschi: Oboseala muschilor si durerea pot aparea chiar din momentul in care incepi antrenamentul, pentru ca acidul lactic incepe sa se produca. Stretching-ul te ajuta sa il elimini si sa iti relaxezi muschii.

 

• Reduce aparitia crampelor musculare: Procesul de tranpiratie si deshidratarea pot provoca dureri musculare severe. Hidratarea si executarea unor exercitii de stretching in timpul si dupa antrenament scate riscul aparitiei crampelor musculare.

 

• Favorizeaza coordonarea mai buna si tonifierea musculara: Stretching-ul grabeste procesul de refacere a muschilor, pregatindu-i astfel mai repede de un nou antrenament. Astfel, procesul de tonifiere are loc mult mai usor si eficient. De asemenea, stretching-ul te ajuta sa iti coordonezi mai usor muschii atunci cand un exercitiu fizic ii implica in tandem.

 

• Ajuta la racorirea treptata a muschilor si a intregului organism: Stretchingul va usura procesul de trecere de la caldura din sala de sport la aerul de afara, aducand corpul la echilibrul initial. De asemenea, ritmul cardiac va scadea si el gradat, iar astfel, corpul va putea sa se relaxeze.

 

• Ajuta la secretia endorfinelor: Acestea iti vor asigura starea de bine si de relaxare dupa antrenament.

 

• Imbunatateste postura generala a corpului: Dupa sesiunea de stretching, sportivii au tendinta de a se concentra mai mult asupra unei posturi corecte a corpului.

 

• Diminueaza starile de anxietate: O stare de anxietate se resimte de obicei la nivelul muschilor, tensionandu-i. Stretching-ul ajuta, astfel, la diminuarea starilor de anxietate, datorita sentimentului de eliberare si relaxare a muschilor, care se va resimti si la nivel psihic.

 

 Importanta Stretchingului

Cand nu este recomandat sa faci stretching:

 

• Daca recent au existat leziuni precum fractura de os, entorsa sau luxatie

 

• Daca nivelul de flexibilitate este foarte redus

 

• Daca articulatiile sunt inflamate sau infectate

 

• Daca ai simptome de osteoporoza

 

• Daca simti dureri la nivelul articulatiilor cand executi o miscare

 

• Daca simti durere la nivelul unor muschi atunci cand ii misti

 

• Daca suferi de boli ale pielii sau sangelui

 

Acestea au fost motivele care ne dovedesc importanta stretchingului inainte si dupa antrenament. Iti recomandam sa incerci sa introduci exercitiile de stretching in rutina ta zilnica, fie ca faci sport sau ai o zi obisnuita. Daca apar dureri musculare sau inflamatii in urma activitatilor fizice la nivelul muschilor, iti recomandam Perskindol Activ Gel pentru ameliorarea rapida si eficienta a durerilor.

 

9 august 2018 | Actiune Perskindol Activ Gel, Sfaturi, Sport, Uncategorized | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*