Intinderi musculare asociate sporturilor de iarna – ameliorarea durerii

17/01/2018by Perskindol0

Intinderi musculare asociate sporturilor de iarna

Intinderi musculare asociate sporturilor de iarna – resimtite de majoritatea celor care aleg sa mearga pe partie. Acestea nu au urmari grave, dar intra in categoria accidentarilor, alaturi de entorse si contuzii. Afla cum poti sa te pregatesti corespunzator pentru a nu te confrunta cu durerea si cum poti sa o ameliorezi daca aceasta apare, ca urmare a accidentarilor.

 
De regula, dupa primele ture pe schiuri sau snowboard simti cel putin un disconfort la nivelul muschilor. Durerea musculara poate aparea si ea, mai ales daca nu te incalzesti corespunzator sau daca faci sport dupa o pauza mai lunga de la exercitii fizice. Aceasta iti limiteaza miscarea, te incomodeaza si iti poate chiar strica indelung asteptata vacanta la schi.  
 
Din fericire, disconfortul si durerea pot fi prevenite si/ sau ameliorate. Iata ce trebuie sa stii inainte de a lansa contraatacul asupra lor!
 
Disconfortul si durerea resimtite la nivelul muschilor in timpul sau ca urmare a practicarii schiului sunt provocate cel mai adesea de o intindere musculara.
 

Intinderile musculare sunt cauzate de fisurarea fibrelor musculare in urma suprasolicitarii muschiului. Acestea sunt clasate pe grade, in functie de intensitatea durerii si de simptome.

 

Intinderi musculare – grade de clasificare

 

Gradul I – Intinderi musculare usoare, disconfort muscular

     

  • Durerea este usoara si suportabila, nu limiteaza miscarea;
  • Crampe resimtite in primele 2-5 zile dupa efortul fizic;
  • Perioada de vindecare completa a muschiului este de 2 – 3 saptamani.

Gradul II – Ruptura musculara partiala

     

  • Durerea este ascutita in timpul contractarii muschiului;
  • Muschiul nu este complet rupt astfel incat inflamarea e moderata;
  • Crampele resimtite pot persista timp de o saptamana;
  • Perioada de vindecare completa a muschiului este de 3 – 6 saptamani.

Gradul III – Ruptura musculara totala

     

  • Durerea este imediata si severa, impiedicand contractarea muschiului;
  • Inflamatia severa se observa proeminent;
  • Durerea poate fi indelungata, motiv pentru care necesita consult specializat si tratament adecvat;
  • Perioada de vindecare este de aproximativ 3 luni.

Important! In cazul durerii severe este necesar un tratament specific, si nu sunt suficiente tehnicile de ameliorare a durerii.
 

Prevenirea intinderilor musculare

Situatia ideala este aceea in care reusesti sa previi intinderile musculare. In acest fel nu te vei ma preocupa de urmarile neplacute ale acestora si te vei bucura asa cum iti doresti de sportul tau preferat.

 

Pentru prevenirea intinderilor musculare tine cont de aceste sfaturi simple:

 

  • Intareste-ti musculatura prin exercitiu fizic constant;
  • Executa o incalzire complexa inainte de a merge pe partie;
  • Nu forta musculatura prin intinderi exagerate ale muschilor sau miscari bruste
  • Oboseala creste riscul intinderilor musculare, de aceea ai grija sa te odihnesti indeajuns;
  • Consuma alimente ce contin proteine, vitamina C, antioxidanti, omega 3, zinc si, foarte important, magneziu;
  • Hidrateaza-te corespunzator.

Intinderi musculare asociate sporturilor de iarna – ghid de amelioare a durerii

ameliorarea-durerii-intinderi-musculare-pe-partie

Pentru a ameliora durerile musculare este nevoie sa iei in considerare faptul ca intinderea se trateaza in timp, ceea ce presupune ca si durerea va disparea treptat. Totusi, exista modalitati prin care se poate asigura diminuarea durerii inca de la debutul acesteia.

 
Cum poti ameliora durerea unei intinderi musculare asociate sporturilor de iarna? Iata sfaturile noastre pentru reducerea durerilor usoare si a celor de intensitate medie:

Foloseste un gel eficient

Este indicat sa folosesti un gel antiinflamator atat pentru diminuarea disconfortului muscular, cat si pentru a ameliora o durere asociata unei intinderi. Acesta, insotit de un masaj usor care sa faciliteze absorbtia in zona dureroasa, va grabi procesul de ameliorare a durerii, relaxand totodata musculatura.

 
Perskindol Activ Gel are o formula unica, actiune dubla si efect imediat.
 
Actioneaza ca un eficient antiinflamator si stimuleaza circulatia sanguina datorita compozitiei sale active din uleiuri esentiale naturale. Terpineolul si acetatul de terpinil din compozitia sa asigura o absorbtie eficienta in piele pentru ca efectul sa fie unul cat mai rapid. Cu o aplicare de 3-4 ori pe zi se poate reduce durerea asociata intinderilor si relaxarea musculaturii afectate.

 

Aplica o compresa cu gheata

Compresa cu gheata este folosita cu succes atat pentru ameliorarea durerii, cat si pentru tratamentul zonei afectate. Uneori, punga cu gheata aplicata pe zona dureroasa poate fi suficienta pentru ca inflamatia sa dispara, motiv pentru care este utilizata ca masura initiala de reducere a durerii provocate de intinderi musculare asociate sporturilor de iarna.

 

Administreaza un antiinflamator nesteroidian

Durerea severa poate fi ameliorata folosind un antiinflamator nesteroidian. Acesta va actiona in sensul reducerii inflamatiei si in acelasi timp va diminua durerea, insa doar pe termen scurt. Dupa trecerea efectului, durerea va reveni treptat.

 

Ai grija la intinderile musculare. Perskindol este alaturi de voi toti, incepatori si profesionisti ai sporturilor de iarna. Sustinem miscarea continua cu Perskindol Activ Gel! Ne gasesti si pe > Facebook <

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *