menu close menu

Stretchingul si sanatatea muschilor

Stretchingul este important nu doar pentru cei care fac sport la nivel de performanta, ci si pentru sportivii amatori sau chiar pentru persoanele care nu practica exercitii fizice in mod regulat.

 

Indiferent din ce categorie faci parte, aceste exercitii de intindere pot fi facute cu usurinta si pot fi adaptate conditiei tale fizice, aducand o serie de beneficii importante pentru sanatatea fizica si mentala.

 

Constituit dintr-o serie de miscari de intindere, stretchingul este conceput pentru dezmortirea articulatiilor si tonifierea muschilor. Se poate executa fie ca exercitii de sine statatoare, fie dupa o incalzire usoara a musculaturii inainte de exercitiul fizic.

 
 

Efectele benefice ale stretchingului pentru activitatea zilnica

Stretchingul este una dintre cele mai usoare metode de a va mentine sanatatea fizica. Mentine muschii supli, te pregateste pentru miscare si te ajuta sa faci trecerea zilnica de la sedentarism la activitate fizica, fara un efort prea mare.

Iata care sunt efectele benefice ale stretchingului pentru activitatea zilnica:

 

1. Stretchingul imbunatateste si corecteaza postura.

Inainte de toate, cel mai bun motiv pentru a include stretchingul in rutina zilnica il reprezinta imbunatatirea si corectarea posturii. Miscarile de intindere a spatelui, pieptului si umerilor ajuta la alinierea corespunzatoare a coloanei vertebrale, imbunatatind postura si eliminand durerile, tensiunea sau disconfortul de la nivelul spatelui.

 

2. Stretchingul mentine flexibilitatea si agilitatea.

Flexibilitatea si agilitatea scad odata cu inaintarea in varsta. Exercitiile de stretching au rolul de a reda libertatea miscarilor. Chiar si persoanele de varsta a treia sunt incurajate sa execute zilnic miscari moderate de intindere a musculaturii.

 

3. Stretchingul induce o stare de calm si buna dispozitie.

O sesiune de stretching, chiar si una scurta de 10-15 minute contribuie la eliberarea endorfinelor in organism. Acorda-ti 5 minute dimineata pentru a realiza miscari de intindere, pentru a te energiza, seara dupa o zi solicitanta pentru a te relaxa sau chiar in timpul zilei, intr-o scurta pauza de la munca.

 
 

Beneficiile stretchingului pentru sportivi

Pentru cei care practica sport in mod regulat, strechingul este cea mai importanta parte a antrenamentului deoarece sporeste performanta fizica prin:

 

• Minimizarea incordarii muschilor cauzata de stresul dinaintea unei competitii;
• Diminuarea tensiunilor musculare pentru o recuperare mai rapida;
• Cresterea flexibilitatii si a capacitatii de miscare, scazand astfel riscul de traume sau accidentari.

 
 

Executarea stretchingului

Daca aceste exercitii sunt o noutate pentru tine sau pur si simplu vrei sa stii cum se realizeaza corect si eficient, urmeaza acesti 4 pasi:

 

1. Intinde muschiul pana la limita sa maxima.
Atentie! Atunci cand intinzi muschiul nu incerca sa depasesti limita de flexibilitate prin fortarea intinderii. Fortand o articulatie peste limitele sale vei suprasolicita muschii si tesuturile conexe si implicit riscurile de accidentare vor fi mai mari.

 

2. Incordeaza muschiul in pozitia de intindere pentru 15-20 de secunde.
Poti creste timpul acordat fiecarei pozitii pe masura ce avansezi la 20, 30 sau chiar 60 de secunde.

 

3. Relaxeaza musculatura pentru 5 secunde.
Evita orice miscare brusca in timpul stretchingului pentru a impiedica incordarea muschilor si reducerea flexibilitatii.

 

4. Reintinde acelasi muschi pentru 30 pana la 60 de secunde.

 

Acorda timpul necesar pentru realizarea exercitiilor si nu incerca sa grabesti procesul prin intinderi executate dintr-o data.

Sincronizeaza miscarile de intindere cu inspiratia si expiratia.

 
 
 

Tensiune musculara versus durere

Daca stretchingul este executat corect aduce cu sine o serie de efecte benefice atat pentru sportivii profesionisti, pentru cei amatori, cat si pentru persoanele sedentare. Totusi, este de retinut ca aceste miscari, chiar daca par foarte simple si usor de executat, nu trebuie sa forteze muschii peste masura.

 

In timpul stretchingului este de asteptat sa simti tensiune la nivelul muschilor intinsi. In schimb, fortarea peste capacitatea de intindere poate provoca traumatisme musculare. Acestea cauzeaza o durere care nu trebuie neglijata deoarece poate persista sau poate deveni mai intensa in viitor atunci cand muschiul este solicitat.

 

Daca simti durere la nivelul muschilor sau articulatiilor dupa executarea stretchingului sau a antrenamentului propriu-zis, este recomandat sa aplici un gel activ cu efect de ameliorare a durerii.

 
 

Perskindol Activ Gel

Durerea si disconfortul se vor diminua atunci cand se ia o perioada de repaos, timp in care muschiul sa nu fie solicitat prin miscari bruste sau intense.

Pentru a grabi ameliorarea durerii si disconfortului este indicat masajul cu Perskindol Activ Gel.

 

Prin actiunea sa dubla, asigura imbunatatirea circulatiei sanguine la nivelul muschiului afectat si actioneaza asupra inflamatiei, contribuind simultan la relaxarea musculaturii. Gelul poate fi aplicat de 3-4 ori pe zi, in sesiuni scurte de masaj.

 

Te incurajam sa incerci si tu astfel de miscari de intindere pentru a-ti imbunatati conditia fizica si sa aplici cu incredere Perskindol Activ Gel pentru a scapa mai rapid de durerile si disconfortul asociate unor accidentari!

 

Miscarea ne aduce buna dispozitie si energie zi de zi.
Perskindol sustine #MiscareaContinua!

8 august 2017 | Intinderi musculare, Recuperare, Sanatate, Sfaturi, Sport | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*