menu close menu

Cum se produce febra musculara?

Cum se produce febra musculara

Cum se produce febra musculara? Iti explicam in cele ce urmeaza de ce experimentezi durerea asociata febrei musculare si disconfortul care iti limiteaza miscarile intr-atat incat parca iti doresti sa nu fi avut atat de mult avant in practicarea exercitiilor. De asemenea, iti spunem cum poti sa reduci intensitatea durerii eficient si sa previi producerea febrei musculare.

 

Cum se produce febra musculara – informatii utile

Febra musculara este provocata de contractarea si intinderea intensa si repetata a muschilor si de stresul oxidativ provocat de radicalii liberi produsi in timpul antrenamentului. Astfel, in fibrele musculare apar microleziuni datorita tensiunilor create in timpul exercitiilor.

 

Desi febra musculara este o afectiune la nivelul musculaturii, ea nu afecteaza in vreun fel muschiul pe termen lung. Cand sensibilitatea si durerea trec, muschiul revine la calitatile initiale. Pe moment insa, febra musculara reduce puterea muschiului si in consecinta libertatea miscarii.

 

Repetarea periodica a aceluiasi tip de exercitiu solicitant va determina adaptarea muschilor pentru a preveni posibile leziuni. Astfel, desi acelasi tip de exercitiu genereaza sensibilitate musculara la inceput, prin repetitie el devine mult mai usor de executat.

 

cum se produce febra musculara
 

Febra musculara – intensitatea si durata durerii

Febra musculara isi face aparitia dupa exercitiul fizic, nu apare brusc in timpul desfasurarii acestuia cum e in cazul entorselor sau altor accidentari de acest fel. Durerea este simtita cel mai intens in primele doua zile dupa efort si se diminueaza treptat. Daca efortul este intens, durerea apare la 12 ore dupa terminarea efortului si se poate mentine pana la 7 zile.

 

Manifestarea intarziata a durerii se datoreaza faptului ca intreg procesul care sensibilizeaza receptorii durerii se desfasoara in timp.

 
 

Febra musculara – ameliorarea durerii

Odata ce durerea cauzata de febra musculara s-a facut simtita, este nevoie sa recurgem la modalitati prin care sa scadem intensitatea ei. Tine minte, aceasta nu se amelioreaza brusc, ci este nevoie de pana la 7 zile pana cand durerea va disparea complet. In aceasta perioada este important sa stii cateva tehnici prin care acest proces de vindecare poate fi grabit.

 

Noi te indemnam sa urmezi sfaturile de mai jos pentru a scapa mai rapid de febra musculara:

 

  • Recupereaza-te activ prin exercitii usoare care vor creste fluxul sangvin si vor contribui la diminuarea durerii musculare;
  • Executa un stretching imediat dupa exercitiul fizic. Acesta va asigura relaxarea muschilor solicitati. Incepe cu intinderea muschilor, mentinand aceeasi pozitie pentru 10 – 30 secunde, dupa care relaxeaza musculatura;
  • Dupa efortul fizic, dar si in timpul recuperarii, este binevenit un masaj usor la nivelul zonei afectate pentru a reduce durerea musculara;
  • Dupa un antrenament intens, o baie cu saruri este ideala pentru a preveni febra musculara deoarece acestea au proprietatea de a reduce inflamatia;
  • Foloseste un gel antiinflamator cu propietati de relaxare a musculaturii si reducere a durerii asociate febrei musculare. Perskindol Activ Gel este perfect pentru un scurt masaj in zona muschilor durerosi, avand efect antiinflamator si de stimulare a circulatiei sanguine. In compozitia sa intra ingrediente active naturale cu proprietati de reducere a durerii si a inflamatiei cauzate de suprasolicitarea musculara;
  • Nu uita ca este nevoie de o perioada de odihna pentru ca organismul sa se refaca mai rapaid. Evita asadar orice activitate solicitanta care poate accentua durerea si asteapta ca aceasta sa dispara complet inainte de a reincepe exercitii solicitante.

 cum se produce febra musculara
 

Febra musculara – prevenirea durerii

  • Executa o incalzire corespunzatoare

Cea mai buna modalitate de a te asigura ca nu vei face febra musculara este sa executi o incalzire corespunzatoare inainte de exercitiul fizic si sa practici exercitii fizice in mod constant.

 

Muschii neincalziti supusi brusc unui efort intens au sanse mai mari de a dezvolta leziuni decat muschii incalziti corespunzator inainte de efort. Prin incalzire, organismul se adapteaza cerintelor antrenamentului.

 

Daca efecutezi incalzirea corect vei creste ritmul cardiac si respirator, marind aportul de oxigen si substante nutritive la nivelul muschiului inainte ca acesta sa fie solicitat in timpul antrenamentului.

 

  • Desfasoara activitatea fizica treptat

Urmeaza regula celor 10%. Cand faci sport, asigura-te ca intensitatea miscarilor creste treptat. De la antrenament la antrenament poti sa cresti durata si intensitatea exercitiilor cu maximum 10% pe saptamana. In acest fel te vei asigura ca muschii nu vor fi suprasolicitati astfel incat sa se produca microleziuni care duc la declansarea durerii.

 

  • Hidrateaza-te corespunzator

Hidratarea este foarte importanta pentru organismul uman, in special daca faci efort fizic. Nu uita sa consumi apa in cantitati corespunzatoare chiar si atunci cand nu ti-e sete. Indiferent de dificultatea exercitiilor, pierzi foarte multe lichide, iar corpul se deshidrateaza. Acest pas nu este important doar pentru prevenirea febrei musculare, ci pentru sanatatea intregului organism.

 

Acum ca ai aflat cum se produce febra musculara si ce poti face pentru a o combate, speram ca vei pune in aplicare sfaturile noastre pentru a-ti dobandi libertatatea de miscare intr-un timp cat mai scurt!

20 martie 2018 | Sport | 0

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*