menu close menu

Accidentarile in drumetie

Accidentarile in drumetie te pot lua prin surprindere tocmai cand ti-e traseul mai drag. Durerile musculare si articulare, inflamatiile tendoanelor sau entorsele te pot impiedica sa te bucuri de experienta unei drumetii.

In asemenea situatii este util sa stii cum poti sa previi accidentarile, dar si cum sa ameliorezi durerea asociata acestora.

 

Pregatirea este mama drumetiei!

Daca nu ai auzit aceasta expresie pana acum, tine-o bine minte deoarece o pregatire ca la carte scade considerabil riscul accidentarilor. Este bine sa iti faci o lista cu tot ce ai nevoie, dar si sa lucrezi la conditia fizica si psihica pentru a fi in forma si gata de orice provocare.

Echipamentul potrivit

Ai grija ca rucsacul sa fie marimea ta iar chingile acestuia sa fie confortabile si fixate la 45 de grade. Cea mai mare parte din greutatea rucsacului trebuie sa cada pe bazin astfel incat sa nu fie solicitat spatele si umerii.

 

Bocancii trebuie sa sustina bine glezna, dar si sa iti asigure stabilitate, deci sa nu aiba o talpa extrem de groasa.

 

Betele de trekking sunt foarte utile la urcari si coborari dificile, pe teren accidentat, dar si pe traseele lungi si denivelate. Rolul lor este de a mari stabilitatea laterala si de a sustine articulatiile genunchiului.

Kitul de prim ajutor pentru accidentarile in drumetie

Trusa de prim ajutor trebuie sa contina, pe langa dotarea standard, si alte lucruri folositoare in cazul aparitiei entorselor, a durerilor musculare si articulare sau a inflamatiilor tendoanelor. Cel mai bine este sa iti personalizezi trusa medicala astfel incat sa nu duci lipsa de nimic daca durerea asociata acestora te va lua prin surprindere.

 

Perskindol Activ Gel
Intensitatea durerii se poate ameliora dupa un scurt masaj cu Perskindol Activ Gel. Prin actiunea sa antiinflamatoare si de stimulare a circulatiei sanguine, gelul activ ajuta la reducerea diverselor tipuri de dureri.

 

Daca se intampla sa te confrunti cu durere la nivelul muschilor, articulatiilor sau a tendoanelor, incearca sa faci o pauza in care sa examinezi zona afectata si sa aplici Perskindol prin masaj usor.

 

Compozitia se asoarbe rapid si complet datorita terpineolului si a acetatului de terpinil, astfel incat nu trebuie sa astepti un timp indelungat pentru a porni din nou la drum.

 

Fasa elastica
Aceasta sustine zona afectata la nivelul muschilor si articulatiilor iar in functie de gradul de compresie si de elasticitate, permite imobilizarea diverselor membre atunci cand se produc accidentari mai grave.

 

Medicamente (analgezice)
Bineinteles, nu trebuie sa pleci la drum fara medicamente care sa diminueze durerile.

Analgezicele se aleg in functie de intensitatea durerii. Astfel, in cazul durerilor usoare se recomanda antialgicele neopioide (paracetamol, antiinflamatoare nesteroidiene (aspirina, ibuprofenul, diclofenacul), pentru cele moderate sunt potrivite antialgice opioide slabe, iar pentru durerile severe, sunt indicate opioidele puternice.

 
 

Incalzirea

Joaca un rol foarte important cand vine vorba de evitarea accidentarilor. 5-10 minute de exercitii pentru incalzire iti vor creste ritmul respirator, fluxul sanguin si debitul cardiac si iti vor pregati muschii pentru efortul care va urma pe traseu.

 
 

Hidratarea

Nu neglija consumul de apa. In momentul aparitiei senzatiei de sete organismul este deja deshidratat. In timpul unei drumetii este indicat sa consumam des cantitati mici de apa. Astfel, organismul se va mentine hidratat iar capacitatea de efort fizic nu va fi afectata.

Imbunatatirea conditiei fizice inainte de drumetie

Pe langa pregatirea rucsacului, tine cont si de pregatirea conditiei fizice.
Exercitiile usoare dar regulate sunt cea mai buna modalitate pentru a te mentine in forma.

 

Practicarea anumitor sporturi ca joggingul, inotul ori mersul pe bicicleta este eficienta pentru a te pregati cum se cuvine.

Daca esti o fire mai degraba sedentara si nu te dai in vant dupa astfel de sporturi, este de ajuns sa mergi mai mult pe jos, sa urci cat mai multe scari sau sa faci serii de cateva genoflexiuni in mod regulat pentru a imbunatati rezistenta genunchilor.

 
 

Fiecare drumetie inseamna o experienta deosebita si totodata o provocare. Daca esti bine pregatit nu iti ramane decat sa te bucuri de peisajele superbe, aerul curat si frumusetea naturii, fara sa iti faci griji in privinta unor posibile accidentari.

 

In acest sfarsit de vara Perskindol este alaturi de toti cei care se aventureaza in drumetii lungi sau scurte, indiferent de dificultate si diferenta de nivel.

 

Perskindol sustine #MiscareaContinua. Urmareste-ne pe Facebook!

29 august 2017 | Dureri musculare, Intinderi musculare, Sanatate, Sfaturi, Sport | 0
Etichete:, ,

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*